120 Lei Anual pentru Parcarea Bicicletelor. Regulamentul Aprobat cu Participarea a Doar Doi Funcționari, Fără Anunț Public Eficient
Sursa poza si informatii: ziaruldebacau.ro
Primăria Bacău a aprobat un regulament privind utilizarea parcărilor pentru biciclete, stabilind o taxă anuală de 120 de lei pentru fiecare loc. Cu toate acestea, dezbaterea publică organizată pentru acest proiect a fost marcată de o participare extrem de scăzută, fiind prezente doar două persoane din cadrul instituției.
Deși regulamentul a fost publicat pe site-ul oficial al Primăriei, anunțul a fost plasat într-o secțiune mai puțin vizibilă, ceea ce a dus la o informare insuficientă a cetățenilor. Reprezentanții instituției au declarat că vor încerca să publice anunțurile și pe pagina de Facebook pentru a asigura o mai bună informare a publicului.
Taxa anuală de 120 de lei pentru parcarea unei biciclete include și costuri suplimentare, precum 25 de lei pentru eliberarea cardului de acces și o garanție de 100 de lei. Locurile vor fi atribuite pe principiul „primul venit, primul servit”, iar prelungirea abonamentului se va face dacă plata se efectuează cu cel puțin 30 de zile înainte de expirare. Este important de menționat că acest regulament urmează să fie supus aprobării Consiliului Local, unde pot fi aduse modificări.
Parcările pentru biciclete fac obiectul unui dosar al Direcției Naționale Anticorupție (DNA), în care sunt investigate 29 de persoane, dintre care 10 sunt funcționari ai Primăriei Bacău. Se suspectează un prejudiciu de peste 6 milioane de lei, iar surse apropiate anchetei sugerează că parcările ar fi fost contrafăcute, motiv pentru care Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE) nu le-a decontat.
În contextul în care alte orașe din țară, precum Cluj-Napoca și Brașov, au implementat deja reglementări similare pentru parcările de biciclete, cu taxe anuale de 50 de lei, respectiv 60 de lei, Bacăul se aliniază acestor practici, deși cu o taxă mai mare. Aceste inițiative au scopul de a încuraja utilizarea bicicletelor ca mijloc de transport ecologic și eficient în mediul urban.
Pentru a asigura o mai bună informare și implicare a cetățenilor în astfel de proiecte, este esențial ca autoritățile locale să adopte metode de comunicare mai eficiente și accesibile publicului larg.