Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.

Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În luna mai, piața auto din România s-a confruntat cu cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi din întreaga Uniune Europeană, înregistrând o diminuare de 32,7% comparativ cu aceeași lună din 2024. Această evoluție vine într-un context în care, la nivelul UE, în primele cinci luni ale anului, volumul total al înmatriculărilor a scăzut ușor, cu 0,6%.

În luna mai, în România au fost înmatriculate aproximativ 10.500 de vehicule, scăderea fiind urmată de Estonia cu un declin de 26%. Dacă ne uităm la perioada ianuarie-mai, piața auto românească a înregistrat un declin de 12,8%, cu 54.200 de vehicule înmatriculate, fiind devansată doar de Malta și Estonia.

De la începutul anului, preferințele consumatorilor români încep să se schimbe, reflectând o scădere cu 42% a înmatriculărilor de mașini 100% electrice (2.800 de unități). În aceeași perioadă, vehiculele hibride au cunoscut o creștere de 23%, atingând 26.000 de unități, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 34% și respectiv 43%.

La nivel european, aproape 702.000 de mașini electrice au fost vândute în primele cinci luni, ceea ce a crescut cota lor de piață la 15,4%, reflectând o creștere față de 12% în anul anterior. Mașinile hibride au câștigat și ele popularitate, cu 1,6 milioane de unități înmatriculate, ajungând la o cotă de 35%, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au scăzut la o cotă combinată de 38% de la 48%.

Reduceri semnificative ale vânzărilor de vehicule pe combustibili tradiționali au fost observate și în alte țări europene, precum Franța (-34%), Germania (-26%), Italia (-15%) și Spania (-13%).

Context și Perspective

Această tendință de scădere poate indica o schimbare în preferințele consumatorilor spre soluții mai ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. Totuși, pentru a încuraja o tranziție mai lină către vehiculele electrice, ar putea fi necesare mai multe stimulente fiscale și investiții în infrastructura de încărcare. Această evoluție ar putea avea implicații semnificative atât pentru economie, cât și pentru eforturile de reducere a emisiilor de carbon.


Iulian Rusu

Iulian Rusu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Bacău. Cu rădăcini puternice în cartierul Narcisa și o experiență solidă în presa locală, Iulian este cunoscut pentru energia lui calmă, investigațiile corecte și relația apropiată cu oamenii din comunitate.Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Iulian este mereu pe teren, căutând subiecte care merită spuse — fie că e vorba de un eveniment important din oraș, o poveste din cartier sau o decizie locală care afectează viețile băcăuanilor.

Știri Generale

Știri Generale
Consiliul Județean Bacău oferă abonamente Young Island Festival absolvenților de Bacalaureat cu media peste 9,50! Redescoperiți performanța județului cu premiile de excelență.
contracte beton și indemnizații necontrolate în companiile de stat, plan de acțiune în două săptămâni.
Doi moldoveni recrutați de GRU, condamnați pentru incendierea unui supermarket și a restaurantului Slava Ukraini în Estonia. Condamnări dure pentru sabotorii Kremlinului.
Premierul Ilie Bolojan nu a murit într-un accident rutier. Autoritățile avertizează asupra manipulării online!
Refacerea Teatrului de Animație și un nou imobil lângă Parcul Catedralei - Gratuit pentru administrația locală!
România nu este în colaps economic, iar temerile financiare sunt nejustificate.
Rusia vrea pace în Ucraina fără a renunța la obiective; Trump pregătește discuții cu Zelenski.
Ryanair Crește Dimensiunile Bagajului de Cabină cu 20% - Noi Standarde UE Întâmpinate de Companiile Aeriene
SUA. Președintele Trump va promulga vineri noua lege adoptată cu o diferență de doar patru voturi în Camera Reprezentanților.
SUA reevaluează exporturile de arme către aliați, în urma diminuării stocurilor de muniții esențiale și a recentelor transferuri în Israel și Iran.
110 Milioane Alocate pentru Proiecte Rămân Necheltuite în Programul Anghel Saligny