Clasa inversată cu Larisa Dediu la Școala Alexandru Ioan Cuza din Bacău
Sursa poza: ziaruldebacau.ro
O metodă inovatoare de predare aduce schimbări semnificative în modul în care elevii de la Școala „Alexandru Ioan Cuza” din Bacău învață matematica. Profesoara Larisa Dediu a adoptat sistemul de „clasă inversată”, o abordare care ar putea răspunde provocărilor educației tradiționale.
Cum funcționează „clasa inversată”?
Spre deosebire de stilul clasic, unde lecțiile sunt predate direct în clasă, iar temele sunt făcute acasă, metoda „clasa inversată” propune o inversare a acestor roluri. Elevii primesc materiale video sau alte resurse pentru a studia acasă, în ritmul lor, pregătindu-se astfel pentru sesiuni interactive și discuții aplicative la școală. Această schimbare stimulează participarea activă și îi ajută pe copii să înțeleagă mai bine conceptele odată ajunși în clasă.
Impactul asupra elevilor și profesorilor
Inovația adusă de Larisa Dediu a fost prezentată ca un exemplu de bune practici la conferința națională NextEd Teach – Learn | Create | Display. Aceasta demonstrează că, prin adoptarea tehnologiei, elevii nu doar că devin mai motivați, dar le permite și profesorilor să acorde mai mult timp explicațiilor personalizate și să răspundă nevoilor individuale.
Pe lângă avantajele academice, un alt aspect important este dezvoltarea abilităților de gestionare a timpului și a unei discipline învățării autonome la studenții implicați.
O perspectivă de la profesor
Profesoara Dediu subliniază că tehnologia, deși uneori copleșitoare, poate transforma educația într-o experiență adaptabilă și mai eficientă pentru toți cei implicați în procesul de învățământ. „Prin metoda clasei inversate, am observat un entuziasm crescut atât din partea elevilor, cât și o eficiență sporită în predare,” afirmă aceasta.
Context pentru Iași
Pentru cititorii din Iași, unde educația este o piatră de temelie, acest model poate servi drept inspirație pentru alte școli care doresc să implementeze strategii moderne de predare și să îmbunătățească astfel experiențele de învățare ale elevilor. Metodele inovatoare precum cea de „clasă inversată” ar putea fi explorate și aici, contribuind la dezvoltarea unui sistem educațional care să răspundă mai bine cerințelor viitorului.
Astăzi, mai mult ca niciodată, adaptabilitatea și creativitatea sunt esențiale în educație, iar metoda profesoarei Larisa Dediu este un pas important în această direcție.