modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate.

modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Pe fondul tensiunilor geopolitice din Europa, Comisia Europeană a subliniat necesitatea modernizării infrastructurii pentru a face față unui potențial scenariu de conflict.

Într-o discuție recentă cu Financial Times, Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru Transporturi, a anunțat un plan amplu de investiții pentru revizuirea drumurilor și căilor ferate din Uniunea Europeană. Cu un buget de 17 miliarde de euro, UE își propune să îmbunătățească rețelele de transport pentru a sprijini mișcările rapide ale forțelor NATO, în eventualitatea unei agresiuni din partea Rusiei.

Infrastructură insuficientă pentru nevoile militare

Situația actuală a infrastructurii de transport din Europa nu este adecvată pentru trecerea eficientă a tancurilor și trupelor NATO. "Problemele potențiale includ blocaje în tuneluri, prăbușiri de poduri și întârzieri cauzate de procedurile de frontieră," a explicat Tzitzikostas. Greutatea tancurilor, aproximativ 70 de tone, depășește considerabil limitele impuse camioanelor obișnuite care circulă pe drumurile europene.

Planuri pentru îmbunătățire

Fondurile alocate vor acoperi modernizarea și extinderea infrastructurii existente, dar și dezvoltarea unor proiecte noi, detaliile fiindu-ne păstrate momentan secrete din motive de securitate. Strategia include crearea a patru coridoare militare esențiale care vor consta în revizuirea a circa 500 de proiecte de infrastructură.

Presiune pe termen scurt

Aceste modernizări sunt plasate în cadrul bugetar 2028-2034, fiind distincte de angajamentele de apărare, care prevăd ca țările membre să aloce 5% din PIB-ul lor pentru sector. Până la 1,5% din aceste resurse pot fi redirecționate pentru infrastructura civilă cu potențial utilizare militară.

"În prezent, relocarea echipamentelor militare și a trupelor din vestul în estul Europei necesită un timp de câteva săptămâni sau chiar luni," a subliniat Tzitzikostas, punctând nevoia stringentă de eficientizare a căilor de acces.

Această măsură subliniază importanța unui sistem de transport robust, capabil să răspundă prompt în situații de criză, consolidând astfel siguranța și cooperarea la nivel european.


Iulian Rusu

Iulian Rusu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Bacău. Cu rădăcini puternice în cartierul Narcisa și o experiență solidă în presa locală, Iulian este cunoscut pentru energia lui calmă, investigațiile corecte și relația apropiată cu oamenii din comunitate.Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Iulian este mereu pe teren, căutând subiecte care merită spuse — fie că e vorba de un eveniment important din oraș, o poveste din cartier sau o decizie locală care afectează viețile băcăuanilor.

Știri Generale

Știri Generale
Jandarmeria Bacău reflectează asupra eforturilor de siguranță publică în prima jumătate a anului
Tânăr din Măgura, beat și drogat, creează haos pe motocicletă neînmatriculată, sub arest la domiciliu și fără permis de conducere
00. Află Detaliile!
19% dintre copiii abuzați în Franța provin din România și Bosnia-Herțegovina. Franța trebuie să reevalueze abordarea traficului de minori și să recunoască statutul lor de victime.
32 de suspecți de sabotaj reținuți în Polonia, acționând la comanda Rusiei, inclusiv cetățeni din America Latină și Europa de Est
Acțiune nonstop pentru eliberarea străzilor de vehicule abandonate sau fără stăpân
Alerte tsunami de la Japonia la coasta americană și Hawaii. 1,9 milioane evacuați în Japonia.
Amenințare gravă la adresa justiției și a principiilor constituționale din România.
Apel umanitar al deputatului Vasile Budaca pentru ajutorarea celor afectați de inundații în Neamț și Suceava - Mesaj oficial PSD Bacău
Bacău pregătește măsuri complexe de securitate pentru un festival fără incidente pe Insula de Agrement
Campioni la Concursul Național Democrație și Toleranță 2025, Încoronați în Sala Teatrului George Bacovia