Scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi din UE; Mașinile electrice câștigă teren în timp ce benzina și dieselul pierd popularitate.

Scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi din UE; Mașinile electrice câștigă teren în timp ce benzina și dieselul pierd popularitate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În primele șase luni ale anului, piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat o mică scădere de 1,9% în înmatriculările de autoturisme noi comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Însă, chiar și cu această scădere, mașinile electrice prind tot mai mult teren, stabilind un nou record de 869.271 de vânzări, ceea ce le conferă 15,6% din piață.

Mașinile pe benzină și diesel par să-și piardă din popularitate, cum era de așteptat. Cota de piață a autoturismelor pe benzină a scăzut semnificativ, ajungând la 28,4%, în timp ce cea a mașinilor diesel a ajuns la un modest 9,4%.

Primele trei piețe mari — Germania, Belgia și Țările de Jos — determină creșterea segmentului electric, fiecare raportând cifre pozitive semnificative, cu Germania în frunte, având o creștere de 35,1%. În opoziție, Franța a înregistrat o contracție de 6,4% pentru acest segment.

Din fericire pentru iubitorii de mașini verzi, modelele hibrid-electrice nu doar că și-au păstrat uzualul, dar au crescut în popularitate, având o cotă de piață de 34,8% după ce piața a absorbit aproximativ 1,94 milioane de unități. Alte forme de vehicule ecologice, cum ar fi hibridele plug-in, au înregistrat o creștere mai modestă, ajungând la 8,4% din totalul vânzărilor auto din regiune.

Declinul pare să fie continuu pentru autoturismele tradiționale pe benzină, cu o scădere globală de 21,2% până în iunie 2025. Franța, Germania, Italia și Spania sunt printre țările care au înregistrat cele mai semnificative pierderi.

Aceste date indică o schimbare clară în industria auto europeană, cu o direcție tot mai accentuată spre soluțiile de mobilitate verde, un trend care are potențialul de a influența și piața din Iași și România. Dacă tendințele continuă, ne putem aștepta ca, în viitorul apropiat, și la nivel local să vedem o creștere în adoptarea mașinilor electrice, parte dintr-un efort mai amplu de a reduce impactul asupra mediului.


Iulian Rusu

Iulian Rusu are 31 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Bacău. Cu rădăcini puternice în cartierul Narcisa și o experiență solidă în presa locală, Iulian este cunoscut pentru energia lui calmă, investigațiile corecte și relația apropiată cu oamenii din comunitate.Absolvent de Jurnalism la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, Iulian este mereu pe teren, căutând subiecte care merită spuse — fie că e vorba de un eveniment important din oraș, o poveste din cartier sau o decizie locală care afectează viețile băcăuanilor.

Știri Generale

Știri Generale
Jandarmeria Bacău reflectează asupra eforturilor de siguranță publică în prima jumătate a anului
Tânăr din Măgura, beat și drogat, creează haos pe motocicletă neînmatriculată, sub arest la domiciliu și fără permis de conducere
00. Află Detaliile!
19% dintre copiii abuzați în Franța provin din România și Bosnia-Herțegovina. Franța trebuie să reevalueze abordarea traficului de minori și să recunoască statutul lor de victime.
32 de suspecți de sabotaj reținuți în Polonia, acționând la comanda Rusiei, inclusiv cetățeni din America Latină și Europa de Est
Acțiune nonstop pentru eliberarea străzilor de vehicule abandonate sau fără stăpân
Alerte tsunami de la Japonia la coasta americană și Hawaii. 1,9 milioane evacuați în Japonia.
Amenințare gravă la adresa justiției și a principiilor constituționale din România.
Apel umanitar al deputatului Vasile Budaca pentru ajutorarea celor afectați de inundații în Neamț și Suceava - Mesaj oficial PSD Bacău
Bacău pregătește măsuri complexe de securitate pentru un festival fără incidente pe Insula de Agrement
Campioni la Concursul Național Democrație și Toleranță 2025, Încoronați în Sala Teatrului George Bacovia